DUCATI - TUNING

DODÁVÁME PŘEDEVŠÍM ORIGINÁLNÍ TUNINGOVÉ DÍLY DUCATI PERFORMANCE A DALŠÍ PRODUKTY RENOMOVANÝCH VÝROBCŮ A TUNINGOVÝCH FIREM

 

- podvozek
- al-díly
- motor
- spojky
- výfuky
- kapoty
- elektro
- design

NCR DUCATI
NYNÍ  VÁM MŮŽE NAŠE FIRMA DODAT SPECIÁLNÍ DÍLY TÉTO RENOMOVANÉ FIRMY VČETNĚ JEJICH EXKLUSIVNÍCH MOTOCYKLŮ . POSTUPNĚ BUDOU NA NAŠICH STRÁNKÁCH UMÍSTĚNY VEŠKERÉ PRODUKTY TÉTO FIRMY. VŠE CO VÁS ZAJÍMÁ  Z NABÍDKY  www.ncrfactory.com   NA DOTAZ



Nabídkový katalog (klikni na obrázek)

Naše firma začala spolupracovat s firmou KAEMNA, která je známa v Evropě a především v Německu svými kvalitními a vysoce odbornými tuningy motocyklů DUCATI a APRILIA. Tato firma spolupracuje s dealery na celém světě a proto jsme rádi, že i naše firma může nabídnout její produkty českým a slovenským majitelům uvedených motocyklů formou dealerského zastoupení pro ČESKOU a SLOVENSKOU republiku.

V PRVNÍ FÁZI BUDEME RÁDI NÁPOMOCNI S PŘEKLADEM A VYSVĚTLENÍM NABÍZENÝCH PRODUKTŮ , POSTUPNĚ PAK BUDEME PRACOVAT NA PŘEKLADU NEJZAJÍMAVĚJŠÍCH NABÍDEK.

CENY NA VYŽÁDÁNÍ.

NABÍDKA JE VELMI OBSÁHLÁ A URČITĚ ZAUJME .

Pro rychlejší orintaci jak se orientovat na stránkách klikněte nejdříve na KATALOG produktů, zobrazí se Vám loga výrobců , klikněte např. na BREMBO a vyberte nějaký produkt .Zároveň s tím se vám zobrazí na levé straně lišta, kde je seznam tuningu, či tuningovýhc dílů dle skupin, touto cestou se dostanete nejrychleji k požadovaným produktům, případně do okénka vyhledávání zadat v němčině respektivě angličtině požadavek co hledáte, podle toho, jaký jazyk jste zvolili v úvodu a máte to. Myslím, že se dá na těchto stránkách strávit spoustu času jen samotným "brouzdáním" v nabídce, která je velmi rozsáhlá.

ZASE TY MBP - KROUŽKY

Málokdy se mi chce opakovat již několikrát vyřčené . . . . . , ale nedá mi to abych neoponoval proti neopodstatněným a záměrně vedeným nepravdivým informacím.
Nedávno jsem jsem totiž dělal kontrolu ventilových vůlí na DUCATI 996, kde byly přede 2-ma roky instalovány MBP-kroužky a motocykl najel od té doby přesně 8.380 km /nyní má 16.664 km/. Dle najetých km by kontrola, resp. seřízení ventil. vůlí mělo být až po ujetí cca 24.000 km po montáži MBP. Při montáži MBP-kroužků bylo však shledáno, že některá vahadla již nejsou  zcela v perfektní kondici a protože majitel chce letos absolovovat s motocyklem značnou dávku km na dovolené, byla kontrola prováděna preventivně, kdyby se "náhodou" začalo dít něco drastického s vahadlama a tím by šly "k šípku" pracně nastavené ventil. vůle a hrozilo by další poškození součástí hlav válců, či poškození celého motoru. Veškeré ventilové vůle, a to i na otvíracích podložkách, byly naprosto v pořádku a prakticky se téměř absolutně kryly s nastavenými původními hodnotami. Rozdíl byl pouze na 4 ventilech A TO POUZE VŽDY O 1/100 mm PROTI PŮVODNĚ NASTAVENÉ HODNOTĚ  A TO TAK , ŽE VEŠKERÉ HODNOTY BYLY V PÁSMU HODNOT "NASTAVOVACÍCH"! ! ! ! ! ! !, NE V PÁSMU HODNOT, kde je ještě zaručena funkčnost motoru , tedy na zavíracích podložkách do 0,2 mm.
SEŘIZOVACÍ HODNOTY A TEDY MNOU NASTAVENÉ JSOU V ROZMEZÍ 0,05-0,08 mm ! ! ! ! ! ! ! ! PROTOŽE SE VŮLE NA ZAV. PODLOŽKÁCH ZVĚTŠUJE, DÁVÁM SI TU PRÁCI A NASTAVUJI VŮLE NA KRAJNÍ NIŽŠÍ HODNOTU, ABY BYLO CO NEJDÉLE ZACHOVÁNO OPTIMÁLNÍ SEŘÍZENÍ.
JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE DÍKY TOMUTO PŘESNÉMU NASTAVENÍ S POUŽITÍM MBP-KROUŽKŮ NEDOŠLO K DALŠÍMU POŠKOZENÍ VAHADEL, KTERÉ BY JINAK SE STANDARTNÍMI PŮLKROUŽKY BYLY URČENY DO KOVOŠROTU. Proč o tom ale píšu ........, protože právě při této práci mi volal zvídavý majitel DUCATI a ptal se, jak je to s těmi MBP-kroužky, že slyšel diskusi, že použitím MBP-kroužků dochází k poškození zápichu ventilu, kde jsou usazeny zajišťovací kroužky ........ Tuto blbost může říct jen někdo, kdo v životě neviděl DOSLOVA ROZTEMOVANÝ ZÁPICH PŘI POUŽITÍ STANDARTNÍCH KROUŽKŮ, KDYŽ DOJDE K VELKÉMU ZVĚTŠENÍ VENTILOVÉ VŮLE NA ZAVÍRACÍ PODLOŽCE, A ČASTO K TOMU DOCHÁZÍ I KDYŽ JE VŮLE V TZV. PRACOVNÍCH MÍRÁCH !!!!!!!! DŮSLEDKEM TOHO JE , ŽE I PŘI VYJMUTÍ ZAJIŠŤOVACÍCH PŮLKROUŽKŮ NEJDE ZAVÍRACÍ PODLOŽKU PŘETÁHNOUT PŘES ZÁPICH A MUSÍ SE PRACNĚ NESTANDARTNĚ DEMONTOVAT Z DŘÍKU VENTILU !!!!!!!!!! TOTO POUŽITÍM MBP KROUŽKŮ NEMŮŽE NASTAT , PROTOŽE TYTO JSOU VYROBENY S TAKOVOU PŘESNOSTÍ A TVAREM , ŽE PODLOŽKA - MBP - VENTIL TVOŘÍ PEVNÉ SPOJENÍ - JEDEN CELEK , KDY NEMŮŽE DOCHÁZET KE KMITÁNÍ PODLOŽKY JAKO TOMU DOCHÁZÍ PŘI STANDARTNÍM POUŽITÍ!!!! Bez ohledu na ekonomiku, jestli se někomu oplatí investovat do MBP nebo ne , jednoznačně vyplývá , že S MBP MÁTE TRVALEJŠÍ ZAJIŠTĚNÍ NASTAVENÍ VENTILOVÝCH VŮLÍ - TEDY PŘESNÉ ČASOVÁNÍ - Z TOHO PLYNOUCÍ STÁLÝ OPTIMÁLNÍ VÝKON - DELŠÍ ŽIVOTNOST SOUČÁSTÍ HLAV VÁLCŮ !!!!!!!!!!!!!!! Jak jsem již jinde zmiňoval , obdobné řešení používané u modelů DUCATI "R-KOVÉ" řady není jen tak pronic zanic a důvod proč toto řešení není ještě používáno u civilnějších verzí je ten, že montáž si vyžaduje určitou zkušenost, vyšší pracnost ale hlavně musí být i OTVÍRACÍ PODLOŽKY JINÉ , 2x DRAŽŠÍ NEŽ STANDARTNÍ !!!!!!!!! Oponentům vzkazuji : ..." zeptejte se ,co jezdí Troy Bayllis a spousta dalších maníků v Britském mistrovství SBK..........." Tvůrci nepravdivých informací nechť se povznesou ..............., vždyť oněch 1.312,- kč za standartní půlkroužky u 4-ventillů při každém seřízení ventil. vůlí není taky málo a ještě více peněz za samotnou práci, která je častější, už není vůbec zanedbatelné .......... MBP KROUŽKY SE POUŽÍVAJÍ I PŘI DALŠÍCH MONTÁŽÍCH , NEMĚNÍ SE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Ti z Vás kteří jste trochu citlivější a technicky vyspělí, všimněte si chodu Vašeho motocyklu hned po seřízení ventil. vůlí a rozv. řemenů . Pokud je motocykl v dobré kondici a práce byly perfektně provedeny uslyšíte na volnoběh "krásný-kulatý-měkký-pravidelný" chod Vašeho Dvouválce.............páráda co ???????????? Takhle jsem si to vychutnal u zmíněné 996-ky i po ujetí zmíněných víc než 8000,- km........Věnujte pozornost tomuto jevu a zkuste si otestovat po kolika kilometrech se tento chod změní natolik, že už to nebude to pěkné brumlání , jako když si kočka přede..........

Ciao a nenechte se otrávit ........
 

TUNING DUCATI 996

Před časem jsem obdržel od pana Dobrovodského z Brna graf z motorové brzdy DYNOJET, který si nechal zhotovit na DUCATI 996, kterou si u naší firmy letos zakoupil. Motocykl prošel značným tuningem, ale protože jsme v té době ještě neměli vlastní motorovou brzdu, nebyly provedené úpravy doloženy měřením výkonu a točivého momentu.

Parametry, které však byly dosaženy předčily dalece mé optimistické odhady. Po prouzkoumání výkonové křivky a průběhu točivého momentu jsem začal shánět v odborných zahraničních časopisech testy, kde jsou měřeny výkonové parametry různých modelů DUCATI a toto jsem ještě srovnal s továrními údaji. JAKÉHO VÝSLEDKU SE NÁM PODAŘILO DOSÁHNOUT, POSUĎTE SAMI.

DUCATI výkon (k) / ot. moment (Nm) / ot. poznámka - zdroj
916 standard 108 / 9 100 93 / 6 700 Motorrad 25/98, naměřeno
996 standard 112 / 8 500 95 / 8 000 tovární údaj
996 standard 116 / 8 500 103 / 6 700 Motorrad, Bosch FLA203 DIN
996 S 122 / 8 700 99 / 8 500 MO 10/01, naměřeno
998 standard 123 / 9 750 97 / 8 000 tovární údaj
999 standard 124 / 9 500 102 / 8 000 tovární údaj
996 "Polášek" 127 / 8 500 109 / 6 800 Dynojet EEC CE, naměřeno
996 SPS 128 / 9 800 104 / 8 100 MO, naměřeno
996 R 135 /10 200 102 / 8 000 MO 5/01, naměřeno

Pro objektivnost uvádím, že některé údaje se mohou nepatrně lišit, neboť u naměřených hodnot, stejně jako u údajů od výrobce schází informace, podle jaké normy byly uvedené výsledky získány. Uvedené parametry odpovídají výkonu a točivému momentu na klice motoru. Nejpřesnějšímu porovnání námi dosažených hodnot odpovídá TEST 996, uvedený v časopise MOTORRAD č.25, 2001, str.23, kde proběhlo měření na brzdě BOSCH FLA 203 dle normy DIN. Tato norma se liší od normy EEC CE, podle které jsou uváděna "naše měření" v tom, že cca na 100 PS udává výkon o 1,5 PS vyšší, což uvedenému údaji 116 PS/8500 ot/min odpovídá přepočet cca o 2 PS nižší, tedy 114 PS, což se blíží údaji uvedený továrnou 112PS/8500 ot/min.

NAŠÍM TUNNINGEM DOSAŹENÝ VÝKON JE TEDY O 13-15 PS VYŠŠÍ !!!

Tyto výsledky ještě lépe vyniknou srovnáním dalších modelů DUCATI, ale hlavně si všimněte při jakých otáčkách bylo dosaženo uvedených parametrů a jejich průběh. NÁMI MAX. DOSAŹENÝ VÝKON 127PS JE TÉMĚŘ LINEÁRNÍ V ROZSAHU 8.500 - 10.600ot/min !!! JEŠTĚ LÉPE VYCHÁZÍ DOSAŽENÝ KROUTÍCÍ MOMENT 109 Nm/6.800ot/min. Této hodnoty nedosahuje žádná z uvedených modelů DUCATI !!! Předpokládám, že pokles výkonu i toč. momentu při cca 3.500 ot/min. způsobil pravděpodobně prokluz zadního kola.

Posoudili jste, srovnali a teď Vás možná zajímá jak toto bylo dosaženo.......
PROVEDENÉ ÚPRAVY :

- "tlustší" výfuky + EPROM + průchodnější filtry /toto je třeba pojednat jako jeden odladěný celek/

- změna časování - TATO SPECIALITA přinesla perfektní výsledky již na dříve uváděné "916-ce". Je to cesta, jak se dají obejít finančně nákladné RACING- vačky

- lehké zapalování - "setrvák" + lehká spojka

- změna sekundárního převodu + drobné úpravy airboxu

Máte-li svoji starou dobrou 916-ku či 996-ku, není tedy nutno házet flintu do žita či vytunelovat nějakou banku za účelem obstarání nového modelu DUCATI, neboť toto je zaručeně reálná cesta jak sehnat nějaké koně navíc s daleko menším finančním vypětím. To platí dvojnásob pro ty, kterým se tento i dnes v mnohém nepřekonaný model usadil hluboko v srdci.

Pro dosažení ještě většího výkonu, vyjma dalších fines, by bylo nutno dodat lehčí titanové ojnice. Tyto, kromě "zlepšení vytáčení motoru" také bezpečně tento nárust výkonu zvládnou. Dalši "koně" dostaneme z motoru montáží pístů pro zvětšení kompresního poměru, bez kterého to již dál při dosažení určité úrovně výkonu prostě dál nejde.........

Při dalším tuningu, na kterém teď pracuji, jsem použil obdobný motor, tedy 996 ale s již zmíněnými titanovými ojnicemi a "vysoko kompresními" písty, kde společně se změnou celého výfukového systému včetně "sání", kde nezůstane kámen na kameni, plus větší ventily atd..... by mělo být dosaženo dle odhadu cca 140 PS. Výsledek dám potom rád k nahlednutí.

DUCATI 916

Chcete se mrknout, co se dá z motoru dostat poměrně jednoduchými úpravami?
Graf: výkon / Mk - tovární nastavení
  • červená - průběh výkonu

  • modrá - kroutící moment (Mk)

    POZOR: na dalších grafech je jiné (hustší) měřítko na ose "otáčky"!

  • Kroutící moment - 1. úprava
  • červená - průběh Mk před seřízením
  • modrá - krouťák po přesném seřízení a změně časování, zabroušení ventilů a sedel

  • Kroutící moment - 2. úprava
  • červená - průběh Mk po změně časování, přesném seřízení vůlí, zaboušení ventilů a sedel
  • modrá - krouťák s doladěným EPROMem, přidáno na bohatosti

  • Z GRAFU JE VIDĚT, ŽE PROTI HODNOTÁM 93 Nm /6800 ot./min. a výkonu 110 PS/9000 ot./min. naměřených před úpravami došlo k NÁRUSTU MOMENTU o 5 Nm, tedy celkově 98 Nm/6800 ot./min., přičemž se zlepšil průběh kroutícího momentu i v oblasti 7-9500 ot./min proti továrním údajům, čímž se zvýšil max. výkon a posunul se o 500 ot./min "výš", tedy max. výkon při 9.500 ot./min, jehož spočítaná hodnota z kroutícího momentu odpovídá 117 PS.
    Tovární údaje jsou 105-109 PS/9000 ot./min.

    POROVNÁNÍM NAŠEHO KROUTÍCÍHO MOMENTU S "998" (použit údaj z odborného motočasopisu) DOJDEME K PŘEKVAPIVÉMU ZÁVĚRU , NEBOŤ Mk 98Nm/7 000ot./min. UPRAVENÉ 916 JE NEPATRNĚ VĚTŠÍ NEŽ UDÁVANÝCH 97Nm/8 000ot./min. pro 998. Posunutí max. Mk do "vyšších" otáček u 998 ocení především "střelci" na okruhu...

    ABY SE DOSÁHLO DALŠÍMI ÚPRAVAMI ROVNĚŽ VĚTŠÍHO VÝKONU ODPOVÍDAJÍCÍMU "998", BYLO BY NUTNÉ PŔESUNOUT DOSAŽENÝ PRUBĚH KROUTÍCÍHO MOMENTU PRÁVĚ DO OBLASTI cca. 8 000 ot./min., ale to by nebyla nikterak levná záležitost.

    Pro zcela regulérní porovnání by bylo nutné provést měření obou motocyklů na jedné brzdě za stejných podmínek / tlak, teplota,..../.

    Předpokládám, že serioznost našich výsledků bude reálná, neboť výsledky na "brzdě" před úpravami, jsou srovnatelné s továrními údaji, záměrně podotýkám SROVNATELNÉ, neboť v samotných informacích určených pro dealery se informace různí, případně schází úplně. (výkon je udáván 105 PS/9 000 ot./min., Mk 88 Nm/7 000 ot./min., jiný údaj je 109 PS/9 000 ot./min.- údaj Mk schází...).
    PRO ZHODNOCENÍ TUNINGU JSOU VŚAK ROZHODUJÍCÍ NÁMI NAMĚŘENÉ ÚDAJE PŘED A PO TUNINGU, NEŽ PAPÍROVÉ PARAMETRY !!!

    PS: a co vaše motorka? Necháte ji přes zimu "odpočívat" (rozuměj: rezivět) nebo s ní zkusíme něco udělat?


    E-shop Motocentrum DUCATI

    Vzhledem k velkému množství a aktuálnosti doplňků, odkazujeme přímo na katalog výrobce. Po zjištění katalogového čísla doplňku, nám zašlete e-mail ( motocentrum@mymail.cz ) a my Vám sdělíme aktuální cenu.

    (online katalog)
    Kolekce oblečení
    Kolekce doplňků
    Dárkové předměty
    Originální kolekce obuvi
    Doplňky pro jednotlivé modely motocyklů